I. Definities
De in deze Algemene Voorwaarden gebruikte termen hebben de volgende betekenis:
Klant - een natuurlijke persoon, rechtspersoon of organisatie-eenheid die geen rechtspersoon is, en waaraan op grond van bijzondere wettelijke bepalingen rechtsbevoegdheid is toegekend, die een Bestelling plaatst in de Webshop.
Burgerlijk Wetboek - de wet van 23 april 1964 (Staatsblad Nr. 16, nr. 93, zoals gewijzigd).
Algemene Voorwaarden - deze Algemene Voorwaarden voor het verlenen van diensten via elektronische weg in het kader van de webshop www.meubline.nl.
Webshop (Winkel) - de internetdienst die beschikbaar is via www.meubline.nl, waarmee de Klant met name Bestellingen kan plaatsen.
Product - de producten die in de Webshop worden gepresenteerd.
Koopovereenkomst - de koopovereenkomst van Producten in de zin van het Burgerlijk Wetboek, gesloten tussen NIVISCA LIMITED Sp.K. en de Klant, gesloten via de website van de Webshop.
Wet betreffende de consumentenkoop - de wet van 27 juli 2002 betreffende de consumentenkoop en tot wijziging van het Burgerlijk Wetboek (Staatsblad Nr. 141, nr. 1176, zoals gewijzigd).
Wet elektronische handel - de wet van 18 juli 2002 inzake elektronische handel (Staatsblad Nr. 144, nr. 1204, zoals gewijzigd).
Bestelling - de wilsverklaring van de Klant, die rechtstreeks gericht is op het sluiten van de Koopovereenkomst, waarin met name de soort en het aantal Producten worden gespecificeerd.
II. Algemene bepalingen
2.1. Deze Algemene Voorwaarden bepalen de regels voor het gebruik van de webshop die beschikbaar is via www.meubline.nl.
2.2. Deze Algemene Voorwaarden zijn de algemene voorwaarden zoals bedoeld in artikel 8 van de Wet elektronische handel.
2.3. De webshop, die actief is op www.meubline.nl, wordt beheerd door NIVISCA LIMITED Sp.K. Niwiska 24E 98-405 Galewice.
2.4. Deze Algemene Voorwaarden bepalen in het bijzonder:
a.) de regels voor registratie en gebruik van een account binnen de webshop
b.) de voorwaarden en regels voor het elektronisch reserveren van producten die beschikbaar zijn in de webshop
c.) de voorwaarden en regels voor het elektronisch plaatsen van Bestellingen in de webshop
d.) de regels voor het sluiten van Koopovereenkomsten met gebruikmaking van de diensten die worden aangeboden in de Webshop
2.6 Conform de geldende wettelijke bepalingen behoudt NIVISCA LIMITED Sp.K. zich het recht voor om de dienstverlening via de webshop te beperken tot personen die 18 jaar of ouder zijn. In dat geval worden potentiële Klanten hiervan op de hoogte gesteld.
2.7. Klanten kunnen te allen tijde toegang krijgen tot deze Algemene Voorwaarden via een link op de hoofdpagina van de website www.meubline.nl en deze downloaden en afdrukken.
2.8. Informatie over de Producten op de websites van de Webshop, met name de beschrijvingen, technische en functionele parameters en prijzen, vormt een uitnodiging tot het doen van een aanbod in de zin van artikel 71 van het Burgerlijk Wetboek.
III. Gebruiksvoorwaarden van de Webshop
3.1. Om gebruik te kunnen maken van de webshop is registratie vereist.
3.2. Registratie vindt plaats door het invullen en accepteren van het registratieformulier dat beschikbaar is op een van de pagina's van de Webshop.
3.3. Voor registratie is het vereist dat de Klant akkoord gaat met de inhoud van de Algemene Voorwaarden en de verplichte persoonsgegevens verstrekt.
3.4. NIVISCA LIMITED Sp.K. kan de Klant het recht ontzeggen om gebruik te maken van de Webshop, en kan ook de toegang tot delen of alle bronnen van de Webshop met onmiddellijke ingang beperken, in geval van schending van de Algemene Voorwaarden door de Klant, en in het bijzonder wanneer de Klant:
a.) tijdens de registratie in de webshop onjuiste, onnauwkeurige of verouderde gegevens heeft verstrekt, die misleidend zijn of de rechten van derden schenden
b.) via de webshop inbreuk heeft gemaakt op de persoonlijke rechten van derden, in het bijzonder de persoonlijke rechten van andere klanten van de webshop
c.) ander gedrag vertoont dat door NIVISCA LIMITED Sp. K. wordt beschouwd als strijdig met de geldende wettelijke bepalingen of de algemene regels voor het gebruik van internet of dat de goede naam van NIVISCA LIMITED Sp. K. schaadt.
3.5. Een persoon aan wie het recht is ontzegd om gebruik te maken van de webshop, kan zich niet opnieuw registreren zonder voorafgaande toestemming van NIVISCA LIMITED Sp. K.
3.6. Om de veiligheid van de overdracht van berichten en gegevens in verband met de via de Website geleverde diensten te waarborgen, neemt de webshop technische en organisatorische maatregelen die zijn afgestemd op de mate van dreiging van de veiligheid van de geleverde diensten, in het bijzonder maatregelen om te voorkomen dat onbevoegden de via internet verzonden persoonsgegevens verkrijgen en wijzigen.
3.7. De Klant is in het bijzonder verplicht om:
a.) geen inhoud te verstrekken of te verzenden die verboden is door de wet, zoals inhoud die geweld propageert, lastert of de persoonlijke rechten en andere rechten van derden schendt
b.) de Webshop te gebruiken op een manier die de werking ervan niet verstoort, in het bijzonder door het gebruik van bepaalde software of apparaten
c.) geen acties te ondernemen zoals: het verspreiden of plaatsen van ongevraagde commerciële informatie (spam) binnen de Webshop
d.) de Webshop te gebruiken op een manier die niet hinderlijk is voor andere klanten
e.) alle inhoud die binnen de Webshop is geplaatst alleen te gebruiken voor eigen persoonlijk gebruik
f.) de Webshop te gebruiken in overeenstemming met de bepalingen van de in de Republiek Polen geldende wetgeving, de bepalingen van de Algemene Voorwaarden, evenals met de algemene regels voor het gebruik van internet
IV. Procedure voor het sluiten van de Koopovereenkomst
4.1. Om een Koopovereenkomst te sluiten, moet een bestelling worden geplaatst in onze webshop, per e-mail of telefonisch.
4.2. In het geval van de webshop wordt de selectie van de bestelde Producten door de Klant gedaan door ze aan het winkelmandje toe te voegen.
4.3. Tijdens het plaatsen van de Bestelling - tot het moment dat op de knop "Bestelling bevestigen" wordt geklikt - heeft de Klant de mogelijkheid om de ingevoerde gegevens en de selectie van het Product te wijzigen. Hiervoor moeten de aan de Klant getoonde berichten en de op de website beschikbare informatie worden gevolgd.
4.4. Nadat de Klant die de Webshop gebruikt alle benodigde gegevens heeft verstrekt, wordt een overzicht van de geplaatste Bestelling getoond. Het overzicht van de geplaatste Bestelling bevat informatie over:
a.) het onderwerp van de bestelling
b.) de prijs per eenheid en de totale prijs van de bestelde producten of diensten, inclusief de verzendkosten en eventuele extra kosten
c.) de gekozen betaalmethode
d.) de gekozen verzendmethode
e.) de levertijd
4.5. Om de Bestelling te verzenden, is het noodzakelijk om de als verplicht gemarkeerde persoonsgegevens in te voeren en op de knop "Bestelling bevestigen" te klikken.
4.6. Het verzenden van de Bestelling door de Klant vormt een wilsverklaring tot het sluiten van een Koopovereenkomst met NIVISCA LIMITED Sp.K., in overeenstemming met de inhoud van de Algemene Voorwaarden.
4.7. Na het plaatsen van de Bestelling ontvangt de Klant een e-mail met de definitieve bevestiging van alle essentiële elementen van de Bestelling.
4.8 Na ontvangst van de orderbevestiging is de klant verplicht een aanbetaling te doen (dit geldt voor de aankoop van tafels, stoelen, gestoffeerde meubelen, d.w.z. meubelen die op bestelling worden gemaakt).
4.9. De overeenkomst wordt geacht te zijn gesloten op het moment dat de Klant de e-mail ontvangt zoals hierboven bedoeld.
5.0. De Koopovereenkomst wordt gesloten in de Poolse taal, met een inhoud die overeenkomt met de Algemene Voorwaarden.
5.1. De foto's die bij de producten zijn geplaatst, dienen ter presentatie van de aangegeven modellen. De kleuren kunnen enigszins afwijken van de werkelijkheid, afhankelijk van de monitorinstellingen. Op verzoek van de Klant sturen wij stalen van platen en bekledingsstoffen.
5.2. NIVISCA LIMITED Sp. K. behoudt zich het recht voor om technische en constructieve wijzigingen aan te brengen in de aangeboden modellen, zonder hun algemene karakter te wijzigen, en om producten uit de verkoop te nemen.
5.3. De Verkoper heeft het recht om binnen 30 kalenderdagen na de datum van sluiting van de Koopovereenkomst de met de Klant gesloten Koopovereenkomst te ontbinden. Ontbinding van de Koopovereenkomst in dit geval kan zonder opgave van redenen plaatsvinden en geeft de Klant geen recht op enige aanspraken jegens de Verkoper.
5.4. Alle afmetingen zijn in cm. Toegestane maattolerantie + / - 5cm.
5.5. De afmetingen van de meubelen kunnen enigszins afwijken (afwijkingen +/- 5%).
5.6. Bij sommige suèdestoffen kan een schaduweffect optreden, waarvan de intensiteit afhankelijk is van het type en de plaatsing van de verlichting. Na het samenstellen onder een hoek van twee stofcoupons, zelfs afkomstig uit dezelfde productielijn, kunnen we een schaduweffect waarnemen. Dit is geen defect en komt niet in aanmerking voor reclamatie.
5.7. Vervormingen van een nieuwe matras tot 2 cm diepte zijn een normaal verschijnsel en vormen geen fabrieksfout.
V. Levering
5.1. De levering van Producten is beperkt tot het grondgebied van de Republiek Polen en vindt plaats op het adres dat door de Klant is opgegeven tijdens het plaatsen van de Bestelling.
5.2. De levering van de bestelde Producten vindt plaats via MEBLINE SAFE DELIVERY, HOME DELIVERY of externe koeriersbedrijven. De leveringskosten staan vermeld onder het tabblad LEVERING op de website van de webshop. Daarnaast worden de leveringskosten vermeld tijdens het plaatsen van de Bestelling.
5.3 De standaard LEVERINGSKOSTEN ZIJN EXCLUSIEF BINNENBRENGEN. Het in ontvangst nemen van de levering en het binnenbrengen is de verantwoordelijkheid van de Klant.
5.3. De levertijd staat vermeld bij elk product. De bij de producten vermelde termijnen zijn exclusief MHD-leveringen. Bij een dergelijke vorm van levering kan de levertijd langer zijn.
5.4. Onze routes omvatten een groter aantal bestellingen, waardoor de Klant geen mogelijkheid heeft om de dag en het tijdstip van levering te kiezen (geldt niet voor de MHD-optie).
5.5. Indien het meubel na eerdere bevestiging van de ontvangst niet wordt afgenomen, worden de kosten voor een volgende levering in rekening gebracht, waarover de verkoper zal informeren.
5.6. Periodes voor de feestdagen (voor Kerstmis en Pasen) zijn periodes waarin de levertijden met 5-10 werkdagen worden verlengd.
5.7. De Verkoper behoudt zich het recht voor dat alle op de website van de Webshop vermelde levertijden zijn opgegeven met een tolerantie van +/- 5 werkdagen, afhankelijk van termijnen waar de verkoper geen directe invloed op heeft.
5.8. De Klant is verplicht om te controleren of het product geen schade heeft opgelopen tijdens het transport. Indien het product schade vertoont, dient een schaderapport te worden opgemaakt (geldt voor koeriersbedrijven), of een passende aantekening op het afleverbewijs (geldt voor levering met eigen vervoer van de Verkoper), waarin de schade, de datum en de handtekening van de koerier/chauffeur worden vermeld. Het ontbreken van een aantekening/rapport kan ertoe leiden dat de reclamatie wordt gekwalificeerd als niet veroorzaakt door de Verkoper.
5.9 Meubelen worden geleverd in pakketten voor zelfmontage, inclusief instructies en benodigde bevestigingsmaterialen.
VI. Prijzen en betaalmethoden
6.1. De prijzen van de Producten worden vermeld in Poolse złoty en zijn inclusief alle componenten, inclusief btw (met specificatie van het tarief), douanerechten en alle andere componenten.
6.2. De Klant heeft de mogelijkheid om de prijs te betalen:
a.) per bankoverschrijving naar het bankrekeningnummer
b.) met betaling in het systeem
c.) met betaling bij aflevering
d.) met betaling in termijnen
6.3 Betalingen met creditcard en e-betalingen worden verwerkt via het Dotpay Verrekeningscentrum.
VII. Recht op herroeping
7.1. De Klant, die een consument is in de zin van artikel 221 van het Burgerlijk Wetboek, heeft - op basis van de wettelijke bepalingen - het recht om de op afstand gesloten overeenkomst zonder opgave van redenen te herroepen door binnen 50 dagen een passende schriftelijke verklaring in te dienen. Het formulier is te vinden op www.klacht.meubline.nl.
7.2. De termijn van 50 dagen begint op de dag waarop het Product is geleverd. Het recht op herroeping van de overeenkomst is alleen van toepassing indien de fysieke staat van het product ongewijzigd is gebleven sinds de dag van levering, d.w.z. de meubelen niet gemonteerd zijn en alle pakketten zo veel mogelijk in de staat van levering zijn verpakt.
7.3. Het recht op herroeping van de overeenkomst door de consument is uitgesloten in geval van:
a.) goederen (diensten) die buiten het standaardaanbod van de winkel vallen, die zijn bereid op speciale bestelling van de klant en zijn aangepast aan zijn individuele behoeften (bijv. keuze van bekleding, keuze van hout), inclusief goederen uit de categorie #personalizuj.
b.) goederen met specifieke kenmerken, d.w.z. verzegelde goederen die niet geschikt zijn voor retournering om redenen van gezondheidsbescherming of hygiënische redenen en waarvan de verpakking na levering is geopend (bijv. matras)
7.4. In geval van herroeping van een op afstand gesloten overeenkomst, wordt de overeenkomst als niet gesloten beschouwd. Hetgeen door de partijen is gepresteerd, wordt in ongewijzigde staat geretourneerd, tenzij de wijziging noodzakelijk was binnen de grenzen van normaal beheer. De retourzending dient onmiddellijk plaats te vinden, uiterlijk binnen 14 dagen. Het gekochte product dient te worden geretourneerd naar het volgende adres: Niwiska 23 E, 98-405 Galewice.
7.5. Het door de Klant geretourneerde Product dient op een adequate wijze te zijn verpakt, zodat schade aan de zending tijdens het transport wordt voorkomen.
7.6. De kosten voor verpakking en terugzending van het product zijn voor rekening van de Klant.
VIII. Reclamaties met betrekking tot Producten
8.1. NIVISCA LIMITED Sp.K. is als verkoper jegens de Klant die een consument is in de zin van artikel 221 van het Burgerlijk Wetboek, aansprakelijk voor de non-conformiteit van de Koopovereenkomst van het door deze consument gekochte Product, in het kader van de Wet betreffende de consumentenkoop.
8.2. Reclamaties die voortvloeien uit schending van de wettelijk gegarandeerde rechten van de Klant, of op basis van deze Algemene Voorwaarden, dienen te worden gericht aan www.klacht.meubline.nl. NIVISCA LIMITED Sp.K. verbindt zich ertoe om elke reclamatie binnen 14 dagen te behandelen, en indien dit niet mogelijk is, om de Klant binnen deze periode te informeren wanneer de reclamatie zal worden behandeld.
IX. Reclamaties met betrekking tot het verlenen van diensten via elektronische weg
9.1. NIVISCA LIMITED Sp.K. neemt maatregelen om een volledig correcte werking van de Webshop te waarborgen, voor zover dit voortvloeit uit de actuele stand van de techniek en verbindt zich ertoe om binnen een redelijke termijn alle door Klanten gemelde onregelmatigheden te verhelpen.
9.2. De Klant is verplicht om NIVISCA LIMITED Sp.K. onmiddellijk op de hoogte te stellen van eventuele onregelmatigheden of onderbrekingen in de werking van de Webshop.
9.3. Onregelmatigheden met betrekking tot de werking van de Webshop kunnen door de Klant schriftelijk worden gemeld aan: Niwiska 24E, 98-405 Galewice, per e-mail naar Dit e-mailadres wordt beveiligd tegen spambots. JavaScript dient ingeschakeld te zijn om het te bekijken..
9.4. In de reclamatie dient de Klant zijn naam, correspondentieadres, de aard en de datum van het optreden van de onregelmatigheid met betrekking tot de werking van de Webshop te vermelden.
9.5. NIVISCA LIMITED Sp.K. verbindt zich ertoe om elke reclamatie binnen 14 dagen te behandelen, en indien dit niet mogelijk is, om de Klant binnen deze periode te informeren wanneer de reclamatie zal worden behandeld.
X. Bescherming van persoonsgegevens
10.1. Conform de wet van 29 augustus 1997 op de bescherming van persoonsgegevens (Staatsblad van 1997 nr. 133 item 883) worden de gegevens met de nodige zorg beschermd tegen toegang door onbevoegden. Elke Klant heeft het recht op inzage, correctie en verwijdering van zijn gegevens.
10.2. Door een bestelling te plaatsen, stemt de Klant in met de verwerking van zijn persoonsgegevens ten behoeve van de uitvoering van de bestelling. De persoonsgegevens van Klanten zijn vertrouwelijk en worden niet aan derden verstrekt.
XI. Slotbepalingen
11.1. Klanten kunnen te allen tijde toegang krijgen tot deze Algemene Voorwaarden via een link op de hoofdpagina van de website en deze downloaden en afdrukken. Vastlegging, beveiliging, beschikbaarstelling en bevestiging aan de Klant van de essentiële bepalingen van de Koopovereenkomst van Producten vindt plaats door verzending van een btw-factuur naar het door de Klant opgegeven e-mailadres.
11.2. De beslechting van eventuele geschillen tussen NIVISCA LIMITED Sp.K. en de Klant die een consument is in de zin van artikel 221 van het Burgerlijk Wetboek, wordt onderworpen aan de bevoegde rechtbanken overeenkomstig de bepalingen van de toepasselijke bepalingen van het Wetboek van Burgerlijke Rechtsvordering.
11.3. De beslechting van eventuele geschillen tussen NIVISCA LIMITED Sp.K. en de Klant die geen consument is in de zin van artikel 221 van het Burgerlijk Wetboek, wordt voorgelegd aan de bevoegde rechter van de plaats waar NIVISCA LIMITED Sp.K. haar statutaire zetel heeft.
11.4. De inhoud vormt geen commercieel aanbod in de zin van artikel 543 van het Burgerlijk Wetboek.
11.5. In zaken die niet worden geregeld door deze Algemene Voorwaarden, zijn de bepalingen van het Burgerlijk Wetboek, de bepalingen van de Wet elektronische handel en andere toepasselijke bepalingen van het Poolse recht van toepassing.